2 Ağustos 2013 Cuma

Kandil Simidi (Pastane Usulü)

Gülhan Kara'nın Çay Saati kitabını aldığımdan beri elimden düşmüyor. Bir sürü tarifini denedim ve hepsi birbirinden güzel..Yine denediğim ve bugüne uygun bir tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Gülhan hanımın reçetesini aynen vericem ama ben bugün kendimce değişiklik yaptım ve bu şeklide çok hoşuma gitti. Biraz daha ağızda dağılan bir simit istediğim için maya yerine kabartma tozu kullandım ve biraz gevreklik versin diye 2 yemek kaşığı sirke ekledim.




Malzemeler;
  • 500 gr un (4 – 4,5 su bardağı)
  • 250 gr margarin
  • 25 gr şeker (2 çorba kaşığı)
  • 15 gr tuz (1 çorba kaşığı)
  • 10 gr maya
  • 2 adet yumurta
  • 50 ml su (1 kahve fincanı kadar)
  • 2,5 gr mahlep (1 tatlı kaşığı)


Üzeri için;
  • 1 adet yumurta beyazı
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Susam
  • Çörekotu


Yapılışı;

Unu hamur yoğurma kabına alalım ve ortasını havuz gibi açalım. Maya kullanacaksanız mayayı ufalayıp suyu ekleyerek parmak ucunuzla mayayı suyla ve biraz unla hafifçe karıştıralım. Oda sıcaklığında yumuşatılmış margarin, şeker,tuz, yumurta ve mahlebi ilave edip yoğuralım. Eğer benim gibi sirke ve kabartma tozu kullanacaksanız tüm malzemeyi ekleyip yoğrabilirsiniz. İyice özleşene kadar yoğurduğunuz hamurdan küçük parçalar koparıp yuvarlayın ve tezgahın üzerinde ileri geri yuvarlayarak istediğiniz kalınlıkta fitiller halinde uzatın. İki ucunu birleştirerek halkalar yapın. Halkaların bir kısmını yumurta beyazına ve susama batırıp tepsiye dizin. Bir kısmınıda tepsiye dizip yumurta sarısı sürüp çörekotu serpebilirsiniz. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dk kadar pişirip, soğumaya bırakın..


Afiyet Olsun.....
Facebook Pinterest StumbleUpon Delicious Reddit Digg Email Delicious

9 yorum:

  1. eline sağlık abla simit vazgeçilmez bir lezzet harika görünüyorlar

    YanıtlaSil
  2. İlk fırsatta deneyeceğim bir tarif, elinize sağlık. Filiz hanım. Hayırlı bayramlar...
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  3. Kandil simidini çok seviyorum, ilk fırsatta deneyeceğim, sevgiler.. Tülay
    www.hepleziz.com

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar kolay bir tarif.. Hemen denemek istedi canım.. Ellerinize sağlık..

    www.ankaraetkinlik.com/
    http://medyadergisi.blogspot.com.tr/
    http://denizzeynep.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım.
    Bende sirke ilavesiyle yapıyorum...
    Harika kokan gevrek miss gibi kandil simitleri afiyetler olsun.
    Sevgilerimi bıraktım. .

    YanıtlaSil