9 Kasım 2012 Cuma

Bayat Ekmek Helvası - Star TV Melek Programı

Bayat Ekmek Helvası - Star TV Melek Programı

Dün Star Tv Melek Baykal'ın programında çok eğlenceli ve güzel dakikalar geçirdik. Bir gün öncesinden hazırlıklar başladı. Program yayına başlamadan saatler öncesinde de stüdyoda hummalı bir çalışma içine girdik.. 

Bayat Ekmek Helvasi Nasil Yapilir?





Sevgili Melek Baykal sanatçı kimliği ile çok takdir ettiğim biridir. Star Tv'de yayınlanan Melek programı da kalitesi, seçtiği konu ve konuklar olarak ta gündüz kuşağındaki programlardan ayrılıyor. Böyle güzel bir programa davet edilince bende çok titiz çalışıp, programa yaraşır güzel şeyler yapmak istedim. 

Melek Baykal





Öncelikle bir menü çalışması yapıp, tatlı-tuzlu değişik, bir o kadar da pratik ürünler olmasına özen gösterdim.

Bayat Ekmekler Nasil Değerlendirilir?





Program öncesi ve sonrası destek olan, bana sevgileriyle enerji veren dostlarıma öncelikle çok teşekkür ediyorum. Program için yaptığım yiyeceklerin tariflerini sırayla yayınlamaya başlıcam..Öncelikle çok beğenilen ve istek alan tariflerden biri olan Bayat Ekmek Helvası ile başlamak istiyorum.

Bayat Ekmek Helvası





Bayat Ekmek Helvası Nasıl Yapılır?

Bayat Ekmek Helvası Tarifi

Bayat Ekmek Helvası İçin Gerekli  Malzemeler;
  • 3 Su bardağı rondodan çekilmiş ekmek (Kabukları dahil)
  • 3 Yemek kaşığı tereyağ
  • 1 Su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 vanilya

Bayat Ekmek Helvası Nasıl Yapılır?

Bayatk Ekmek Helvası Tarifi

Bir tencerede 3 su bardağı dolduracak kadar rondodan çektiğimiz ekmekler, 3 yemek kaşığı tereyağında sürekli karıştırılarak, hafif bir esmerlik alana kadar kavrulur ve ocaktan alınır. Ayrı bir tencerede 1 su bardağı toz şeker ve 1.5 su bardağı süt kaynatılıp ılıtılır. Vanilya eklenir. Ilık süt şerbeti, ekmekli malzemeye katılır ve tencere kapağı kapalı olarak 15 dakika demlenmeye bırakılır. Demlenen helvamız bir kaşık yardımı ile ezmeden karıştırılır. Tane tane olan helva, servis tabağına alınıp hindistan cevizi veya çekilmiş antep fıstığı ile süslenir. Servise hazırdır.


Afiyet olsun....




Facebook Pinterest StumbleUpon Delicious Reddit Digg Email Delicious

11 yorum:

  1. Ahh programı kaçırmışım ama tarif harikaymış hiç aklıma gelmezdi en kısa zamanda deniycem ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, çok güzel oluyor tavsiye ederim..Programı http://tvarsivi.com/player.php?i=2012110246732 linkinden seyredebilirsiniz

      Sil
  2. tebrik ediyorum basarili ureten her insan benim icin ozeldir...ellerinize saglik....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Demet hanım, her insan özeldir..

      Sil
  3. Filizcim programı annem seyretmiş ve hemmen beni aradı. Ne kadar değişik ve harika şeyler yapmışsın öyle, ellerine sağlık. Annem tüm tarifleri not almam için beni tembihledi. Haberin olsun canım:))))))
    Başarılarının devamını diliyorum. Çok güzel bir programdı gerçekten... Gurur duydum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım övgü dolu sözlerin için çok teşekkür ederim..Bir kısmı blogda var..Programa özel yaptıklarımıda sırayla yayınlamaya başladım..Ekmek ve ekten yapılan yiyecekler dipsiz bir kuyu inan ve bunları paylaşmayı seviyorum..anneciğine selam ve saygılarımı ilet lütfen..

      Sil
  4. Filiz hanımcığım mutlaka deneyeceğim.Ekmeği bir çok şekilde değerlendirdim ama helvasını hiç duymamıştım.Künefesini dahi yaptım.ellerinizesağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..Çok güzel bir helva oluyor..

      Sil
  5. Aklıma nedense ekmek kadayıfını getirdi.

    YanıtlaSil
  6. Aklıma nedense ekmek kadayıfını getirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helvayi tadanlar irmik helvasindan daha guzel oldugunu soyluyorlar...

      Sil